Jeg har set en feil på FS
Finder ikke lengere stedet, hvor man kan skrive til FS, hvis man opdager en feil, og jeg har altså opdaget en feil i sognenavnet for en kirkebog (dansk).
Der er tale om to tvillinge-sogne, men de har hver deres kirkebog - ikke en fælles, sådan som det fremgår på FS. Det bør rettes, men HVOR gør jeg opmærksom på fejlen??
Venlig hilsen
Margrethe Juul
Hillerød, Danmark
Answers
-
Takk at du spør oss.
Dette er stedet du kan spørre og informere om alt. Men best kanskje å gå til den Danske delen da det gjelder Dansk. Hvor en du skriver blir det satt til de skandinavisk FamilySearch misjonærer, som tar saken videre. (Misjonærer til landet spørsmålet er fra/om). Vi norske jobber jo mye sammen med danskene og svenskene pga språket. Generelt sett har FamilySearch forandret systemet så spørsmål blir sent i samfunnet og handlet av og inn i hvert land og kun spesielle er sent til USA.
Jeg skal se videre på saken. Her er hvor du finner hvor du kan spørre om ulike ting, men de blir sent til oss al like vel:
Oisan... der fant de ikke siden... kanskje du hadde det samme problemet... ser ut at de fikser noe akkurat nå.... skal komme til bake til dette.
0 -
Hej Maija-Liisa
Tak for dit svar. Fint, at du selv oplevede problemet, som nok opstod efter at sitet fik en makeover sidste år.
Jeg afventer og ser, om du kan få hul igennem til nogen, der kan løse problemet med kirkebogen.
1 -
Mjuul; Gikk du i ? på de høyre hjørnet. Der kan du velge samfunn og der andre språk, der ligger Dansk først tror jeg. Vi må vite lit mer om dette så vi kan se hvem skulle gjøre hva. Hva heter disse plassene og kirkeboken? Kan du sende nett adressa til dette eller bilde av det til oss? Hadde vært fint å få bilde av feilet. Og hvordan skulle det være?
ML
0