Meerdere bewerkers
Goedemiddag,
Ik ben vandaag gestart, alles is nog nieuw.
Ik vraag mij af of ik met meerdere onze stamboom kan bewerken. Ik heb het nu opgezet maar mijn zus wil ook meehelpen en zoeken en verwerken.
Kan dat?
alvast bedankt
groeten
Mary-lou
Best Answer
-
Perfect antwoord Lars
2
Answers
-
@Mary-lou8 Als eerste wil ik een vaak gemaakte denkfout rechtzetten: zoiets als "mijn of onze stamboom" bestaat in FS niet. Het doel is een wereldstamboom waarin iedere mens een uniek profiel heeft (dat is natuurlijk niet echt mogelijk). Ook ist FS multi-edit en open-edit. Dat betekend dat iedereen aan profielen von gestorven personen kan bijdragen (veranderen, toevoegen, versmelten, enz.). Dit blogartikel geeft daarover achtergrondinformatie: The World’s Largest Online Family Tree (familysearch.org)
Dat betekend dus, dat jouw zus ook een account kan maken en aan alle gestorven personen kan werken. Levende personen die jij of zij aangelegd hebben, zijn alleen door die gebruiker te zien. M.a.w., jullie moeten ieder een basisstamboom met levende personen aanleggen. Vanaf de eerste gestorven voorouder kunnen jullie die dan allebeide in je eigen account zien.
2 -
Beste Lars,
Bedankt voor de uitleg.
Ik heb een foutje gevonden en contact opgenomen. Wat als het (de overleden persoon is níet de broer van mijn vader zijn vader) het verstoort 'mijn' stamboom.
0 -
1
-
@Mary-lou8 Heb je een naam en de PID (het nummer direkt naast de naam) voor ons? Dan kunnen we meekijken en je meer uitleg geven.
0 -
Hoi Lars,
Het gaat om GK27-B2J
Inmiddels heb ik een foto van het bevolkingsregister. Daar staan heel veel namen op die mijn moeder niets zegt. Mijn opa Bernardus Johannes 8-03-1899 Overleden 1972 staat daar wel tussen (13). Wij weten allemaal niet beter dat mijn opa niet meer dan 2 zussen had. Als je de kaart bekijkt dan zijn het er veel meer. Lees ik het verkeerd, zit ik in de verkeerde kaart van het bevolkingsregister? De gebeurtenissen lopen ook niet helemaal gelijk op datum. En ook zie ik dan ineens een regel staan 'moeder' en later een regel 'broeder'
Volgens mij kan ik geen foto mee sturen dat was handig geweest.
Alvast bedankt voor het meekijken!
0 -
Hoi Mary-Lou,
vooraf: ik zie voor Bernardus Johannes Kracht GK2W-WCZ een duplicaat met de PID GBKB-184. Die laatste heb jij aangemaakt. Die 2 kunnen dus samengevoegt worden als het dezelfde persoon is.
Als ik de vader van GK2W-WCZ, Hendrik Kracht GK2W-7L6, in wiewaswie.nl opzoek, dan vindt ik voor hem inderdaad 2 vrouwen. Met de 1e vrouw had hij 3 kinderen, met de 2e, Maria Johanna Rusink, in het totaal 13(!) kinderen. Daarvan zijn er veel op zeer jonge leeftijd gestorven. Volgens klopt het dus inderdaad. Ook het aantal kinderen is voor die tijd in Gelderland (en een paar andere streken) niet ongebruikelijk. 😏
Ik vond overigens bij mijn eigen grootouders eveneens een dood geboren en een jong gestorven kind. Van deze 2 kinderen wist ook niemand in de familie van het bestaan. Dat komt dus wel vaker voor. 😂
Je mag ook nooit vergeten, dat in veel families het kontakt tussen de leden verbroken wordt. Ook dat kan een reden daarvoor zijn, dat jouw moeder maar 2 tantes kent.
0 -
Hoi Lars,
Bedankt voor de uitleg. Ikhad ondertussen de kaart vh bevolkingsregister gevonden en daar zag ik ook een 2e huwelijk. Ik ga alles invoeren.
Dan heb ik nog een laatste vraag, die eigenlijk gaat over mijn eerste vraag hier. Het werd duidelijk dat een ander kan toevoegen. Maar het vreemde is dat mijn zus zichzelf niet vindt in de tree ondanks dat ik haar wel erbij gezet heeft. Dan dacht ik nog, misschien omdat ze nog leeft mag het niet ivm privacy. Maar als ze mijn/ onze vader (GBKB-5DB) zoekt ziet ze alleen mijn vader staan met zijn ouders en broers en zussen. Onze eigen moeder en de dingen die ik al in mijn/onze stamboom heb gezet ziet zij niet. Sterker nog, ik heb een ander account aangemaakt en ik zie ook niets meer. Wat doen wij dan verkeerd? Of heb ik iets verkeerd gedaan waardoor het door anderen niet in te zien is.
Wederom bedankt voor het antwoord!
0 -
Hoi terug 😂
Het blijkt, dat wij in een ver verleden ook nog gemeenschappelijke voorouders hebben.
Ich stuur je daarom via de chat-functie van FS mijn e-mail-adres (dat mogen we om privacy-redenen hier in het forum niet). Dat is makkelijker om gegevens uit te wisselen en screenshots te delen.
https://www.familysearch.org/tree/person/details/GK2W-WCZ Dit is nu jouw opa. Hij bleek 3x in het bestand te staan.
0