Hoe kan ik de originele namen die in het PAFF programma waren, vinden?
Met de overstap van de vroegere PAFF naar family search kon ik bij de zoekfunctie de namen niet vinden. Ik veronderstelde dat de overstap niet gelukt was en heb alle namen opnieuw ingevoerd in family search.
Nu blijkt het dat er daardoor voor iedere persoon 2 ID's zijn. Het blijkt ook dat de verrichtte tempel verordeningen, onder de eerste ID te zien zijn. Onder de 2e ID blijft het leeg. Echter kan ik de correcte ( de eerst ingevoerde) ID niet vinden via de zoekfunctie in familie Search. Bij gelegenheid had ik van de DenHaag Tempel een ID gekregen van de eerste invoer, met de verordeningen. Ze zitten er dus wel in. Helaas heb ik geen ID's van de eerste invoer. Als ik beide ID's heb, kan ik die samenvoegen en de foute verwijderen.
voorbeeld: Chan Yin Wa geboren 1819 Heb ik ID G8VT-ZC3 ( tweede keer ingevoerd en geen verordeningen te zien) en ID 9DBT-KP1 met alle gedane verordeningen. Deze heb ik samengevoegd onder ID met verordeningen ( eerst ingevoerde) en de andere verwijderd.
Zijn zoon is Chan Kwok Ho geboren 1839 ID G8KM-FMV; en zijn moeder Tsang Si geboortedatum onbekend ID G8KM-N27. Via de zoekfunctie kan ik dus alleen de "G" ID's vinden zonder de verordeningen. De originele/ eerste invoer hebben een DBT nummer.
Voor de meeste personen is er al veel tempelverordeningen gedaan maar in Fam Search staat het als niet gedaan.
Vraag: Hoe kan ik de originele namen die in het PAFF programma waren, vinden?
Alvast hartelijk dank. Joyce Ng
Answers
-
Ik heb naar de gegevens van Chan Yin Wa PID G8VT-ZC3 gekeken. U heeft het profiel van deze persoon samengevoegd met het profiel van Chan Yin Wa PID 9DBT-KP1. Door het samenvoegen van de profielen worden de reeds verrichte tempelverordeningen overbracht naar het overlevend profiel. Het profiel van Chan Yin Wa PID G8VT-ZC3 is niet meer zichtbaar en staat aangegeven als "DELETED". Dit betekend dat dit profiel naar een andere plaats in de databank verplaatst werd. Het is altijd mogelijk om de samenvoeging ongedaan te maken.
Het doel van Family Tree is dat er voor elke persoon er maar één profiel in de databank aanwezig zal zijn.
In het hulpcentrum is er een helpartikel beschikbaar dat handelt over de gevolgen van het samenvoegen van duplicaten.
Met vriendelijke groeten,
Gilbert
0 -
Dank je voor je reply.
Echter, de samenvoeging is mij duidelijk. Ik kan in search de namen met de verordeningen niet vinden. Ik heb enkele namen waarvan ik het goede ID wel heb, samengevoegd. Op ID kan ik elke persoon terugvinden. Op naam zoeken ( als ik het juiste ID niet heb), komt de persoon alleen te voorschijn met het ID zonder verordeningen. Het gaat erom het ID van de 1e invoer te vinden. Dus het ID die de tempel heeft en waar de verordeningen te zien zijn.
De vraag is: Hoe kan ik in family search de namen die in het Paff programma waren, vinden?
Met vriendelijke groet,
Joyce
0 -
Wanneer je de gegevens uit je PAF programma als GEDCOM bestand ingestuurd hebt naar Pedigree Resource File, kun je ze normaal nog vonden op de FamilySearch website. In het helpcentrum van FamilySearch vindt U een artikel hoe U in de verschillende databanken kunt zoeken:
Het artikel is enkel beschikbaar in het Engels, maar U kunt het vertalen via de vertaalfunctie van uw internet browser.
U vult een naam in van een van uw vooroiders. : gebruik stap 5 "More Options" in het artikel. U zoekt naar een naam en door op "More Options" te klikken en vervolgens op de link "COLLECTION" onder "Add Record Options". Vervolgens klikt U op v in de zoekbalk met de vermelding "All". Daar kunt U selecteren welke databank U wenst te gebruikt (bvb. Pedigree Resource File. U krijgt dan een lijst met namen uit Pedigree Resource File.
U kunt de bestanden, die U reeds geupload heeft, vinden door de werkwijze te volgen, beschrven in het volgende artikel:
Ik hoop U hiermee van dienst te zijn geweest.
0 -
Hallo Gilbert,
Dank voor je inzet te mijne behoeve.
Ik heb je instructies gevolgd. Ben de Engelse taal machtig. De 1e optie heb ik eerder getracht. Daar vind ik de namen van "Pedigree Resource File," database met ID's die via search niet te vinden zijn.
Bij 2e optie "find a gedcom file that I uploaded" is het leeg - geen upload.
Ik ben nog niet verder gekomen. Ik zal de FHC van Rdam 1 bezoeken. Misschien dat er iemand samen met mij er doorheen kan gaan.
Mocht je iets bedenken dat mij verder zou kunnen helpen, dan hoor ik het heel graag.
Vriendelijke groet, Joyce
1 -
Hallo Gilbert,
Ik heb de oplossing. Als de originele naamkaarten worden gescand krijg ik de correcte ID met verordeningen. Op ID kan ik de namen vinden. ( op naam zoeken, krijg ik de juiste ID niet).
Ik heb een afspraak om een middagje in de tempel al mijn naamkaarten te scannen.
Dank voor het meedenken.
Vriendelijke groet, Joyce Ng
1