Hoe verwijder ik een voorouder die als zijn eigen zoon voor de tweede keer staat vermeld?
Ik vond een door anderen gemaakte stamboom van een deel van mijn Duitse familie. Daarin staat echter een dikke fout. Een voorvader en zijn echtgenote staan nog een keer vermeld als de eigen zoon die met hetzelfde meisje is getrouwd. Aan alle personen hangen diverse generaties voorouders en kinderen. Het is dus een vrij uitgebreide stamboom. Hoe krijg ik hier dat dubbele echtpaar uit?
Het gaat om deze stamboom. https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/M2TF-69Y
Het betreffend echtpaar is Johann Peter Löhr en Maria Catharina Wahl.
Answers
-
English:
How do I delete an ancestor listed as his own son for the second time?
I found a family tree made by others of part of my German family. However, there is a big mistake in that. An ancestor and his wife are again listed as the own son who married the same girl. Every person has several generations of ancestors and children. So it is quite an extensive family tree. How do I get that double couple out of here?
It's about this family tree. https://www.familysearch.org/tree/pedigree/landscape/M2TF-69Y
The couple in question is Johann Peter Löhr and Maria Catharina Wahl.
1 -
Dank je wel voor het vertalen, A van Helsdingen.
Nu maar hopen dat iemand me kan helpen.
0 -
Geachte Frank van Unen,
Er is een artikel in het help centrum van FamilySearch dat beschrijft hoe U de ouder-kind relaties kan bewerken. U kunt het vinden via
Ik hoop dat dit artikel U kan helpen. Alvast succes met uw speurwerk naar uw voorouders.
Met vriendelijke groeten,
Gilbert Staepels
1 -
Geachte Gilbert Staepels,
Dank voor uw hulp! Ik zal het zorgvuldig bestuderen en toepassen. Als het nog nodig is, want gek genoeg bleek eergisteren de dubbeling verdwenen te zijn. Ik weet niet of dat komt omdat ik ergens verdwaald was geraakt in de stamboom, of dat iemand anders had ingegrepen. Geen idee. Ik ben nog niet zo bedreven in deze website. Ik werk pas sinds kort aan deze stamboom samen met een achter-achterneef in de VS.
Vriendelijke groeten,
Frank van Unen
1