FS-hakemistojen korjausryhmän keskustelu
Answers
-
Hei. Tässä uudet indeksointikorjausopasvideot. Osa 1: miten sivulle pääsee, osa 2: virheen korjaus. (Osa 3 tulee myöhemmin, siinä on sitten puuttuvienn tietojen lisäys.)
Terveisin Anja
0 -
Sain just valmiiksi rippikirjan:
Kuopio Rippikirja 1739-1748. Ei ollut pahemmin sotkuja, ja oli kiintoisaa tuo vanhempi käsiala.
Onnellista tätä vuotta meille kaikille!!!
0 -
Nyt tuli valmiiksi Sotkamo Rippikirja 1765-1772.
Huomasin,että helpohkosti saa merkittyä syntymätiedon, kun ensin ottaa " tahtuma" - syntymä siitä aakkosluettelosta-
sitten kentästä vain päivämäärä,( ei pv ja kk,vuosi). Siihen RK:sta ajan, ja korostaa
Paikka tieto: ottaa vain - paikka- siihen sitten kirjoittaa vain esim Sotkamo. Ja FS tarjoaa vaihtoehtoja. Kaiken sen eteen vielä saa kylänkin nimen.
Varmaan jo olitte hoksanneetkin... Kertokaa omista löydöistä Hyvää Jatkoa meille kaikille 😀
0 -
Tuossa aikaisemmin valmistuivat:
Kuopio Rippikirja 1739-1748
Sotkamo RK 1728-1736
Sotkamo RK 1729-1734
0 -
Heippa tutkijat!
Olen saanut korjattua muutaman pitäjän rippikirjoja. Nythän indeksein tarkastaja voi myös lisätä pois jääneitä tai puuttuvia henkilötietoja. Korjailuni ei koskenut niitä kaksoisnimiä, joita jäi jäljelle, kun tämän hetkinen FS-ohjelma ei vielä pysty oikaisemaan. Henkilön nimen kohdalla näkyy useampia nimiä sekä vanhempia korjaamatta jääneitä nimi että uudempi korjattu versio. Elän siinä toivossa, että FS tekee sen piakkoin.
Korjatut rippikirjat vuosilta 1850-1859:
Nastola
Hollola
Asikkala.
t.:jocce
0 -
Hei Te kaikki korjailijat!
Sain tässä viikko sitten valmiiksi lisäykset, jotka FS-ohjelma nyt salli:
1850-1859
Nastola
Hollola
Asikkala.
Odotan kovasti, että nimien päällekkäisyydet korjataan ohjelman kehittäjien toimesta.
0 -
Hei! Aloitin Nastolan RK 1840-1849 korjailut. Onneksi käsiala on aika selvä, mutta korjailtavaa riittää heti ensi sivusta lähtien. Sain pari päivää tehdä sitä, kun ns. Infinity - projekti ei ole häirinnyt sitä.
0 -
Hei, aloitin uudelleen ison Vanajan rippikirjan uusien ohjeiden mukaisesti ja työ jatkuu, vaikka pitääkin tarkistaa samoja sivuja uudelleen. Kyseessä on Vanajan rippikirja 1815-1821. Koska kyseessä on yhden sukuhaarani kotipitäjä ja se on minulle varsin tuttu, olen iloinen voidessani tehdä tätä työtä. Koska olemme kyläilemässä tyttären luona Utahissa ilman kaikkia arkipäivän velvollisuuksia, yritän saada tämän osuuden valmiiksi täällä 😊
0 -
Edellisen kerran kun raportoin tästä työstä valmis teksti oli mitä sattui ja niin nytkin. Onkohan tässä välissä joku automaattikääntäjä?
0 -
Ilmeisesti
0 -
Valmiiksi tuli Paltamo Rippikirja 1841-1850.
Hyvää Kevättä kaikille 😀
0 -
Paikkojen nimiä voi korjata jokaisen henkilön kohdalla. Se on tietysti ihan loputon työ ! Esim koko kylän kaikkien perheiden jokainen jäsen !!! Joitakin nimiä olen korjaillut sieltä täältä.
Olisikin mahdollisuus kerralla oikaista väärin luettu nimi.
0 -
Nyt on tarkistettu Paltamo Rippikirja 1858-1867
Melkein kokonaan kauniisti kirjoitettu ja todella vähän virheitä indeksoinnissa. Lopussa sekavaa ja käsiala heikosti nähtävää.
Hyvää kevättä kaikille työkaverit !
0 -
Minulla on meneillään Nastolan 1840-1849 lastenkirjojen korjaukset. Vaikka käsiala on hyvinkin selvää, niin yhden aukeaman korjaukseen menee jopa tunti! Silti korjaamatta jää paikkakuntavirheet. Niiden korjaus joka ikisen henkilön kohdalta veisi ikuisuuden. Onko
mitään ratkaisua, jolla väärät yhteiset paikan, kylän ja talon nimet saisi korjattua kerrallaan esim. koko aukeaman kohdalta?
0 -
Raportoin tässä, että olen saanut valmiiksi tarkastettua indeksoinnin Vanajan pitäjän rippikirjasta vuosilta 1815-1821. Urakka oli laaja ja ensimmäinen, jonka tein, mutta nyt mieli on hyvä ja aloitan lähiaikoina Vanajan pitäjästä toisen vastaavan projektin. Ilmoitan tarkemmin, mitä rippikirjaa alan tarkistaa. Tällä hetkellä tunnen iloa tehdystä työstä. Hilkka Lampila
0 -
Hei
Mistä löydän Savitaipaleen rippikirjatietoja?
Pena
0 -
Sain juuri läpikäytyä Rippikirjan Iisalmi vv 1732-1734.
Kovin oli vaikeaa, epäselvää ja välillä liian ahtaasti nimet kirjoitettu
Tuloskaan ei nyt kyllä ole kympin arvoista, mutta onpahan edes yritetty
Kaunista kesää hyvät työkaverit! 🌼 🐸
0