gemeenten België Vlaams-Brabant
Hallo,
Een aantal gemeenten van Vlaams-Brabant staan niet meer in de lijst waardoor ze niet meer toegankelijk zijn.
vb. Landen, Attenhoven, ...
Answers
-
??? geen antwoord?
0 -
Goedendag Hansvdvd,
Dank u wel voor uw opmerkingen.
We gaan samen werken aan oplossingen.
Tip: als u een lijstje hier post van de officiele gemeenten van Vlaams-Brabant die u hier mist.
Kunnen we dit laten toevoegen.
Bij voorbaat dank voor uw hulp.
0 -
Hallo Yvonne,
Alvast deze gemeenten :
de gemeente Landen zelf en zijn deelgemeenten :
en nu ook de deelgemeenten van de stad Sint-Truiden (in Limburg) :
Groeten,
(Name removed)
0 -
Deze gemeenten zijn nog steeds niet te vinden.
0 -
Mod note: Community is a public online forum. For your privacy, your post was edited to remove a name that is not part of your username. Please see the Community Code of Conduct for more details.
0 -
OK, but what about a solution for the problems I mentioned?
0 -
still no solution ?
0 -
Je kan de gemeenten, zoals Landen, Attenhoven e.d. vinden door te zoeken in "Afbeeldingen" vanuit de hoofdmenu op FamilySearch (Zoeken>Afbeeldingen). De pagina heeft de naam "Historische afbeeldingen verkennen". In het veld Plaats typt U de naam van de gemeente in. Ik raad je aan om de provincie bij te voegen. Vlaams Brabant kwam pas op het einde van de twintigste eeuw in voege. Om bvb. Landen te zoeken, vult U best Landen, Brabant in. (zie de afbeelding hieronder).
Uit de lijst met plaatsnamen klikt U dan op de plaats die U zoekt.En vervolgens klikt U op de knop "Zoeken".
Ik hoop dat dit U helpt.
Groetjes, Gilbert
0 -
-
Je ,kan ook in de catalogus van FamilySearch zoeken op plaatsnaam. Er is een kennisartikel in het FamilySearch helpcentrum dat de werkwijze goed beschrijft.:
Voor Jeuk, Limburg, België vindt je in de catalogus de parochieregisters 1647-1908, burgerlijke stand 1803-1930 en notariële aktes 1619-1795.
Ik hoop dat dit je vooruit helpt.
Groetjes, Gilbert
0 -
Dag Gilbert,
Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Als ik de procedure zoals hierboven beschreven uitvoer voor de gemeente Attenhoven dan krijg ik 3 mogelijkheden (zie hieronder) om te zoeken, maar zoeken met elk van de 3 levert niets op.
Ik krijg gewoonweg geen overzicht van de beschikbare aktes van deze gemeente
(en zeggen dat dit vroeger allemaal wel gewerkt heeft!)
Attenhoven, Vlaams-Brabant, België
Attenhoven, Landen, Vlaams-Brabant, België
Attenhoven, Brabant, België0 -
Mijn suggestie is om via ZOEKEN>AFBEELDINGEN te gaan. Wanneer U Attenhoven, Brabant,België gebruikt krijgt U een ganse lijst, voornamelijk van de burgerlijke stand
Een andere mogelijkheid is om via ZOEKEN>DOCUMENTEN te gaan. In het scherm Historische Documenten zoeken vult U in het veld "Plaats zoeken" vult U België in en vervolgens klikt U op PLAATSEN BEKIJKEN. Scoll naar beneden tot de sectie NIET-GEÏNDEXEERDE HISTORISCHE DOCUMENTEN. Klik op de link ALLE AFBEELDINGEN COLLECTIES VAN BELGIË BEKIJKEN. Op de volgende pagina klikt U op
Vervolgens
U krijgt een lijst met de gemeente in de provincie Brabant. Klik op de link Attenhoven.
Ik hoop dat dit je verder helpt.
Groetjes, Gilbert
0 -
Nogmaals bedankt Gilbert.
Wat de eerste methode betreft is het zo dat ik geen 13 maar wel slechts 10 resultaten te zien krijg.
Die eerste 3 van uw overzicht ontbreken bij mij. Waarom?
Anderzijds is het toch ook zo dat uw resultatenlijst heel beperkt is : niets vóór 1911. Dat kan toch niet?
Wat betreft uw tweede methode : dat lukt bij mij helemaal niet.
Kan u mij soms een link toesturen van het laatste scherm waarover U zegt :
"U krijgt een lijst met de gemeente in de provincie Brabant. Klik op de link Attenhoven."
Sorry, maar ik vind het verschrikkelijk dat ik u continu moet lastig vallen met iets wat vroeger perfect verliep, nl. een overzicht van alle aktengroepen van een gemeente, in casu Attenhoven
maar idem alle gemeenten die ik vooraan in mijn bericht opgesomd heb.0