Relatie toegevoegd
Ik heb een incorrecte vertaling ontdekt op uw website.
Wanneer men een relatie heeft toegevoegd dan gaat FamilySearch er automatisch vanuit dat beide partners gehuwd zijn: Echtgenote toegevoegd. Dit klopt niet met de werkelijkheid. Een betere vertaling zou zijn: Partner toegevoegd, maar ook dat dekt de lading niet geheel, aangezien er ook kinderen worden geboren waarbij de ouders geen partners zijn en ook nooit zijn geweest. Mijn eigen ouders zijn hier een voorbeeld van. In het geval van misbruik kan je moeilijk over een "echtgenoot" of "partner" spreken. Niettemin is er dan wel een kind en zijn er ouders.
Het is wat te simplistisch om beide ouders als echtgenoten weer te geven aangezien het vaak niet klopt.
Mvrgr.
Lucas
Answers
-
Wanneer U een relatiegebeurtenis invoert, geeft het systeem een aantal mogelijkheden. Als standaard wordt huwelijk aangeboden. Wanneer U in het veld klik, krijgt U een lijstje met andere mogelijkheden (zie afbeelding)
Ik hoop U hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groeten,
Gilbert
0 -
Dank voor uw reactie.
In het beschikbare lijstje met opties mis ik alternatieven die niet aansluiten bij het klassiek conservatieve beeld van wat men zou verwachten. Zoals ik aangaf is in het geval van misbruik niet altijd sprake van een partner of echtgenoot.
In de dropdown staat bij mij: Annulment, Common Law Marriage, Divorce, Lived together, Marriage. En niettemin worden er genoeg kinderen geboren waarvan de ouders geen enkele relatie hebben (gehad) anders dan seksueel.
Een optie zou kunnen zijn om een extra keuze toe te voegen: Anders / Other.
Mvrgr.
0