Van één stamboom, twee stambomen maken
Ik wil graag mijn familie van moeders kant toegang geven tot haar stamboom. Ik wil een familiegroep aanmaken zodat iedereen kan kijken en mee kan denken. Momenteel sta ik als hoofdpersoon en is dus ook de hele stamboom van mijn vader te zien.
Ik wil het zo beknopt houden voor beide families, ze zijn niet zo gewend met internet, laat staan stamboomprogramma's. Daarom zou ik graag twee stambomen maken, één voor mijn vaders voorouders en één voor mijn moeders voorouders, zodat ik voor beide families een familiegroep kan aanmaken en een ieder de relevante stamboom te zien krijgt.
Is dat mogelijk? Of is het misschien mogelijk om een familiegroep toegang te geven voor het relevante gedeelte van mijn stamboom?
Ik ben benieuwd naar advies, trucs en tips!
Groetjes,
Karen
Answers
-
Voor zover ik weet zijn de gegevens van overleden personen publiekelijk toegankelijk. De manier waarop ik het zou doen is de volgende doen:
Maak een FamilySearch account aan voor uw moeder. U kunt de gebruikersnaam en wachtwoord opslaan in Google Chrome. Wanneer u de stamboom van haar account opent zal zij daar als enige persoon vermeldt staan. U voegt enkel de gegevens van haar ouders en verdere voorouders toe: dus niet haar echtgenoot, kinderen, broers of zusters. Van het ogenblik dat er overleden voorouders toegevoegd worden, die reeds in Family Tree staan, worden deze automatisch zichtbaar. Om deze manier heeft uw moeder enkel het deel met haar stamboom van haar voorouders.
Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest en ik hoop dat het u lukt.
Gilbert
0