Jeanne (Johanna) Lorette
Jeanne (Joanne) Marie Lorette born 08 june 1864 Molenbeek-Saint-Jean Belgium, married 9 June 1904 Strombeek-Bever (Grimbergen), Belgium with Paul Frederik Fenouillière, born 15 april 1876 Saint Germain des Vaux (departement Manche), France.
Where and when is she died? Maybe in France. The archive Grimbergen doesn't have more information
최고 답변
-
Apparently she has an entry here on Famsearch, and a certain Japanese person is mentioned there…without explanation,…and this person is also mentioned at a trail for a certain Jeanne Marie Lorette, a Belgian woman
who murdered a Dutch native. The trail was in 1885 and she was a young woman then.I have truly no idea if she should be the same person.Can you read Dutch?
0
답변들
-
Probably the correct adress for Paul Frederik Fenouilliere, could and should be, Bretteville Sur Ay, (dépt du Canal), anyway , that is not very far from the adress above you came up with. , moreover , in Bretteville Sur Ay, there are several streets named Fenouillie-; Please check it on google maps.The wife is known in the Belgian Rijksarchief , and known to be married with this person.
0 -
I had contact with the archivist of that French village. He did research for me without any result. Some newspapers said that she lived in Paris
0 -
Of course I can read Dutch. I'am Dutch. I know everything about her live in Belgium and the Netherlands. Her family, her friends etc. I only want to know when en were she died.
0 -
Hallo, Erik , je bent dan dus allicht op de hoogte van het gegeven dat 'een' Jeanne Marie Lorette,in Nederland berecht is geworden voor moord,en dat het tijdsframe een beetje lijkt te kloppen met het voorkomen dat ze had in de pers (naar tekeningen toe), .;en meer nog ,haar geboortejaar zou zelfs ook in het traject passen eigenlijk.Wat mij is opgevallen is dat de draagwijdte van de huwelijken geografisch een vrij rare spreiding heeft (Kent(E)) (Belgie)Sint Jans Molenbeek,(mogelijk ook Frankrijk..) en gegeven het verhaal met de component 'Japanse vertegenwoordiger', het gevoel mij bekruipt dat er een Mata-Hari verhaal aan vastzit,of wat cabaret?
0 -
Sterker nog ik heb vele honderden documenten inmiddels geraadpleegd over haar bij verschillende archiefdiensten van België, Frankrijk, Nederland en (online) in Japan. Maar ik wil maar één ding weten waar en wanneer is ze overleden. Na haar huwelijk is ze ineens verdwenen lijkt het. Wat natuurlijk niet zo is. Ik denk dat, net als de archivaris van Grimbergen, dat ze naar Frankrijk is vertrokken.
0 -
Dus als ik op uw pagina kijk (Geneanet of Ancestry,),bevestigd dat mijn vermoeden dat er een Mata Hari in die vrouw verscholen zit,en ze heeft wel degelijk te veel verhaallijnen lopen om normaal te zijn, en inderdaad, ze lijkt compleet in rook op te gaan.Je mag er dus rekening mee houden dat ze op een gegeven moment niet meer gevonden wil worden,of een alias aanneemt…of de benen neemt naar mss Canada , de Franssprekende gebieden daar -of de Franse overzeese kolonies…De naam die ze heeft is in elk geval veel voorkomend en zelfs in Amerika terug te vinden.Als ze voor een geheime dienst werkte,zal ze allicht onvindbaar blijven.
0 -
dus deze,…was echt genieten, en was u dus allicht genoeg bekend….!
0