Kysympä mielipidettä
Maria Gustafsdr M311-1VZ
Kysyisin teiltä mielipidettä.
Marialle ei löydy FS:n haulla rippikirjoja lähteistä. Hänen miehelle Johan Mattssonille löytyy vuosille 1747-1753 ja 1770-1775 rippikirjat, joissa esiintyy myös Maria. Olen kopioinnut nämä rippikirjat Marian lähteisiin. Olenko merkinnyt ne mielestänne tarpeeksi selvästi? Vai olisiko parempi käyttää digiarkiston tai muun lähteen rippikirjoja tällaisessa tapauksessa. Käytän vain FS:n mobile appia...
Terkuin Pena
答え
-
Kiitos taas kysymyksestäsi. Tämä on tärkeää asiaa. Vien sitä eteenpäin pohdittavaksi.
T Markku
0 -
Lähteet on selvästi merkitty ja löytyvät kummaltakin. Varmaan ne sinun lähdelaatikossakin ovat löydettävissä, ja voit käyttää niitä tarvittaessa myöhemmin toisiin samalla sivulla esiintyviin henkilöihin. Oman source boxin voi nähdä vain itse. Valitettavasti lähdelaatikko-ominaisuutta ei ole vielä sijoitettu mobiiliversioon. Pääset selaamaan sitä tällä linkillä puhelimellakin: https://www.familysearch.org/tree/sources/sourceBox (pyytää kirjautumisen). Linkki vie siis FamilySearchin nettisivuversioon.
Samat rippikirjat ovat lähteinä kaikissa arkistoissa, kansallis-, digi-, Sshy, FS, joten kaikki käy.
Lienee monia tapoja merkitä lähteitä, tärkeintä paikkakunta, lähteen laatu, aika, kohta lähteessä, tarkempi paikka, henkilö(t)
Yksi tapa merkitä lähde on kirjoittaa esim (tämä on keksitty, ei todelinen):
Paltamo RK 1767-71 s 10 = k 12 Törmämäki 8: Pehr Tolonen-Caisa Tervo, s Pehr ... ja kopioida nettiosoite siihen mukaan. Tuo tekstiosa tietty pitää itse kirjoittaa
Nuo viitatut lähdetiedot saa helpommin kopioitua esim digihakemistosta, kuten olet tehnytkin, henkilön nimi tms niihin on hyvä lisätä, jotta itse voi lähdelaatikossa tunnistaa tietyn lähteen sitä mahdollisesti myöhemmin tarvitessaan.
Hyvää jatkoa sinulle!
0 -
Hei
Kiitos tiedoista. On hyvää infoa. Pentti
0