Hei Alla on tiedot asiasta. Osaako joku auttaa. Minun taidot ei riitä. En löytänyt teitoja.
Hej, mitt efternamn är Bervin. Mina släktingar bodde i Finland, det var Sofia Bervin. f. 1743, Anna Bervin. f. 1768 och Breita Bervin. Är det möjligt att efternamnet Bervin har förändrats över tiden. Som ett exempel: Bervin på Pervin, Pervinen. Bor deras ättlingar i Finland nu? Jag skulle uppskatta om du kunde svara mig. Med vänlig hälsning, Art. E. Bervin
Hello Anja, I am looking for information about Sophia Bervin, born in 1743, who lived in Kuopio. She had two daughters, Anna and Breita. When they arrived in Suomi, who they were by nationality. I think they're from Sweden. Where to find the answer to my question, I don't know. I don't know Finnish, it's very difficult to search by resources
Sophia Bervin 1743
Census from 1790 to 1796
Kitee, Kuopio, Finland
Birth 1743
Principal
Finland, Church Census and Pre-Confirmation Books, 1657-1915
I have find these in FamilySearch in Family Tree.
Census Finland, Church census, pre-confirmation book 1657-1915
Husband: Bertil Mähöin 1740
son: Bertil 1770 Hustru Brita Tuskain ? 1773
dotter: Regina 1774
Film # 104193986 image 223
I found Sophia in finnish church records about Kitea. From what is written there, her last name Bervin was misread and transcribed on FamilySearch. Her name is not Bervin, but Karvin/Karvoin. I don't get any hits for Bervin when I search for Finnish church entries for Kitee on the Hiski Project website. Is it right that Sophia didn't have the surname Bervin?
Dear Anja, geneticists from Norway tell me that Sofia Bervin bore the surname Karvoin. There is another record of Maria Bervin, f. 1770 fra Ristiinan Seurakunta, Etelä-Savo / Södra Savolax. Help me find out if people with my last name lived in Finland or not. Sincerely, Art. Bervin
Dear Anya, geneticists from Norway tell me that Sofia Bervin bore the surname Karvoin. There is another record of Maria Bervin, f. 1770 fra Ristiinan Seurakunta, Etelä-Savo / Södra Savolax. They or their ancestors may have come to Suomi from Sverige, where the Bervin family lived, but the registration dates are from a different time. Help me find out if people with my last name lived in Finland or not. Sincerely, Art. Bervin.
HUOM! Yritin katsoa kirkon kirjoita, mutta kun ei ole tarkkaa paikkakuntaa, niin minusta oli mahdotonta lähtä etsimään selaamalla. T. Anja Kailanko
答え
-
Kiitos kysymyksen tuomisesta FamilySearch-yhteisöön. Se on lähetetty pohdintaan.
Terveisin RMarkku
PS. @Anja Kailanko on pyytänyt lisätietoa alkuperäiseltä kysyjältä. Odotamme niitä.
0 -
Viimeisin tieto, jonka olen saanut asiasta, kun pyysin tarkempaa tietoa.
Breita Bervin
Finland Church Census
from 1794-1803
Anna Bervin f. 1768
Census from 1794-1803
Rautalampi, Kuopio
Bervin Maria f. 1770
Ektefelle: Borvin Fredr.
Ristiinan Seurakunta, Etelä-Savo / Södra Savolax
Sophia Bervin det är Sofia Karvin fra Rihijärvi.
Ekefelle: Bertil Mähölm
maried 1768.
0 -
Kiitos. Jatketaan pohdintaa tästä.
Terveisin Markku
hiak
0