Miten hyödynnän viitettä?
Lähteisiin on lisätty tällainen viite. Miten voin sitä hyödyntää, kun siinä ei ole suoraa linkkiä mihinkään asiakirjaan? Liittyy henkilöön: LZ8M-DW2
ベストアンサー
-
Olen hyödyntänyt sitä jos kyseisen henkilön syntymäaikaa ei löydy esim. syntyneitten kirjasta. Lisään siihen päivämääräksi siinä olevan syntymäpäivän ja lisään myös tunnisteeksi syntymän, ristimisajan ja myös kuoleman, koska sekin on siinä mainittu.
Sen jälkeen kun muokkaa esim. syntymäaikaa, tämä viite näkyy muokkausikkunassa. Ja voit lisätä henkilölle myös ristimisajan. Kun olet muokkausikkunassa ja napautat lähdettä, se avautuu siihen sivulle, ja siitä on helppo nähdä itse lisäämäsi tai siinä jo olevat tiedot ja ne on helppo lisätä henkilön tietoihin.
Hyvinkää
0 -
Tuo minun vastaukseni on vähän epäselvä. Eli yritin selittää miten tietojen lisäämistä/muokkaamista voi helpottaa siten, että ensin liittää esim. syntyneitten kirjan sivun lähteisiin ja kirjoittaa kaikki siinä olevat tiedot Kuvaile asiakirjaa -kenttään. Sen jälkeen lisätään siihen tunnisteet, jotka löytyvät, esim. nimi, sukupuoli, syntymä ja ristiminen. Sitten mennään henkilön tietoihin ja aletaan muokata syntymää. Silloin tuo lähde näkyy muokkausikkunassa ja kun sitä napauttaa se avautuu ja siinä näkyy kaikki se tieto, mitä kirjoitit lähdettä lisätessäsi. Ei tarvitse kirjoitella muistiin, milloin henkilö on syntynyt ja ristitty ja missä. Tieto näkyy siinä vieressä.
0 -
Ja vielä tuohon kysymykseen FamilySearchin lähteestä. Olen käyttänyt niitä lähteenä, mutta aina yritän, jos vain mahdollista, tarkastaa tiedot alkuperäisistä lähteistä.
0
答え
-
Mistä lähteestä nämä tiedot ovat peräisin? Voinko luottaa näihin tietoihin tarkistamatta niitä aluperäisistä kirkonkirjoista?
Jos henkilöä ei ole syntyneiden kirjassa, niin mistä tulee ristimäaika?
Eikö olisi parempi laittaa suora linkki lähteeseen aina kun se on mahdollista.
0