Overlijdensdatum vermeldingen Antwerpen fout
Bij het digitaliseren van de civiele overlijdens in Antwerpen wordt de registratiedatum van de akte vermeld in plaats van de overlijdensdatum. Dit is tenminste het geval bij een steekproef van de overlijdens van 1822-23, 1833-34, 1835-37, 1850-51 en 1858. Verder heb ik niet meer gekeken. Vermoedelijk betreft het het werk van dezelfde vrijwilliger. Wellicht is dit niet de juiste plek om dit soort kommentaar te leveren, maar een andere ken ik niet.
Zie Catalog: Belgium, Antwerpen, Antwerpen, Civil registration, Overlijdens 1795-1906, etc.
コメント
-
Beste,
In het verre verleden waren de indexeringsinstructies dat de datum van de akte vermeld moest worden. Sinds een een jaar of 5 zijn de instructies gewijzigd en wordt normaal gezien de datum van de gebeurtenis geïndexeerd. De vroege indexgegevens kunnen op dit ogenblik helaas nog niet bewerkt worden door gebruikers. Het is een goede werkwijze om steeds de originele akte te bekijken en de informatie over de overleden voorouders uit de akte te halen. Persoonlijk zal ik dit steeds doen en zijn de indexgegevens enkel richtinggevend voor mij.
In de huidige, nieuwe indexeringsprojecten, kunnen gebruikers fouten in de indexgegevens verbeteren.
Ik wens U succes toe met uw speurwerk naar uw voorouders.
Gilbert
1