Hvem er ?
Av og til får vi en person som har navnet som er merked med ?, eller der kan være boplass også. Hva gjør vi med disse spørsmålstegne personene?
Hva om de Mrs Henrysen personene som er gift med en thomas Henrysen eller Henry Thomasen?
コメント
-
I would never write a ?mark after a name. But I could consider writing it as a note and checking it with records if possible. If I can't find it, I don't write anything.
1 -
Jeg ville aldri skrive et spørsmålstegn som navn eller etter et navn. Men jeg kunne vurdere å skrive det som et funnet som forslag i notater. Hvis jeg er veldig usikker på sannhetsgehalten, så ville jeg heller bare la være å skrive noe som helst.
Johanne
1 -
Disse spørsmålstegnene oppstod da den gamle databasen ble overførte til FamilySearch slektstre. Det fungerte ikke å la navnefeltet stå tomt der det manglet informasjon i ett foreldre-barn forhold, så de måtte sette inn noe som stod for ukjent og valgte å bruke ett ?.
Når vi legger til nye familiemedlemmer og ikke vet navnet på en person skal dette feltet stå tomt. Vi har heldigvis ikke mulighet til å legge til et spørsmålstegn for programmet godtar det ikke. Men det er viktig at vi lar spørsmålstegnet stå dersom vi ikke har informasjon om den personen spørsmålstegnet representerer.
Hilsen Siv Collett
1