Attenzione: Questo sito non supporta l’attuale versione del tuo browser. Per ottenere il meglio dall’utilizzo del nostro sito web ti raccomandiamo di aggiornare l’attuale versione del tuo browser o di installare un altro browser.

Salta navigazione principale
FamilySearch
  • Quadro generale
  • Albero
  • Trova
  • Persone seguite
  • I miei contributi
  • Persone private
  • Documenti
  • Immagini
  • Albero familiare
  • Genealogie
  • Catalogo
  • Wiki di ricerca
  • Cimiteri
  • Quadro generale
  • Galleria
  • Persone
  • Trova
  • Quadro generale
  • Opportunità
  • Il tuo impatto
  • Indicizzazione
  • Tutte le attività
  • Applicazione Together
  • Origini del cognome
  • Tutto su di me
  • Confronta i volti
  • Parenti famosi
  • Registra la mia storia
  • Sostituisci i volti
Accedi Crea account
Accedi Crea account
  • Quadro generale
  • Albero
  • Trova
  • Persone seguite
  • I miei contributi
  • Persone private
  • Documenti
  • Immagini
  • Albero familiare
  • Genealogie
  • Catalogo
  • Wiki di ricerca
  • Cimiteri
  • Quadro generale
  • Galleria
  • Persone
  • Trova
  • Quadro generale
  • Opportunità
  • Il tuo impatto
  • Indicizzazione
  • Tutte le attività
  • Applicazione Together
  • Origini del cognome
  • Tutto su di me
  • Confronta i volti
  • Parenti famosi
  • Registra la mia storia
  • Sostituisci i volti
Salta il contenutoPagina iniziale
  • Home Comunità
  • Aiuto di FamilySearch
  • Suggerisci un'idea
  • Gruppi
  • Accedi
  • Registrati
  • Pagina iniziale› Gruppi› Poland Research
    FamilySearch-image

Poland Research

Partecipa

Finding a relative

Hanna150
    Hanna150 ✭
    June 18, 2024 in Social Groups

Hi everyone…. I need help finding the birth records of my great great uncle Edward Marcinkowski. He was born in Wloszczowa in 1886. Geneteka lists his birth record as being in the Kielce Archiwum, number 19. It looks like the Kielce records on microfiche cut in and out perhaps stopping in 1884. Is there any other place those records would be available?

Thank you so very much for your help!

0

Accoglienza!

Sembra che tu sia nuovo qui. Accedi o registrati per iniziare.
    Accedi
    Registrati

Commenti

• Eppich Maria
      Eppich Maria ✭✭✭✭✭
      June 19, 2024

Hanna, you can find the birth record of Andrzej Marcinkowski and his marriage record in Wloszczowa by going to metryki.genbaza.pl they support their organization from donations. Click on WEJSCIE, enter Wloszczowa in the box, select the second Wloszczowa listed. Scroll down to year 1886, you will see a number of boxes, click on the top scans till you get to No. 7, Birth Record No. 19 will be there. I also found the marriage record of Edward Marcinkowski, mentioned on margin of his birth record, and I translated it below. Enjoy your research.

Translated from Russian:

Birth Record No.19, Scan No. 7, Wloszczowa Parish, of Edward Marcinkowski, born Wloszczowa on the 12th March 1886, christened on the 13th March 1886, son of Andrzej Marcinkowski, 37 years old, a shoemaker in Wloszczowa, and of his wife, Agnieszka, born Pawlowska, 27 years old. Witnesses: Sylwester Strzelecki, 50 years old, a carpenter, and Jan Pacanowski, a shoemaker, 50 years old. Godparents: Sylwester Strzelecki and Wiktoria Marcinkowska. Note on the margin: Edward Marcinkowski married Weronika Baranska in Wloszczowa, year 1912.

Translated from Russian:

Marriage Record No. 5, Scan No. 47, Wloszczowa Parish, dated the 30th January 1912, of Edward Marcinkowski, a bachelor, 25 years old, son of Andrzej and Agnieszka, born Pawlowska, married couple Marcinkowski, he was born and living in Wloszczowa with his parents on a farm, and of a maiden, Weronika Baranska, 18 years old, daughter of Wincenty and Florentyna, born Staroszczyk, married couple Baranski, she was born and living in Wloszczowa with her parents on a farm. The oral permission of the parents of the bride was given for the marriage. Three Marriage Banns were announced in Wloszczowa Parish Church. No prenuptial agreement entered into. The religious marriage was performed by the Priest. This record was read and signed. Witnesses: Wincenty Staroszczyk, 43 years old, and Michal Plebanek, a stone cutter, 35 years old. Signature of Edward Marcinkowski.

0
    • Hanna150
      Hanna150 ✭
      June 25, 2024

Thank you so much Maria!

0
    • katerinaschmidt
      katerinaschmidt ✭✭✭
      June 26, 2024

Hi there! Scans for Włoszczowa are available at Metryki.GenBaza.pl; here is the link to your great uncle's birth record:

Site faviconMetryki GenBaza - Księgi metrykalne i USC. Genealogia.

0
    • katerinaschmidt
      katerinaschmidt ✭✭✭
      June 26, 2024

I tried to post my comment earlier yesterday and it wouldn't post, but I guess it went through on it's own!

0

Accoglienza!

Accedi
    Registrati
    Clear
    No Groups Found

Accoglienza!

Accedi
    Registrati

Link veloci

• Contatta l'assistenza
    • I miei gruppi
    • I miei segnalibri0
    • Le mie discussioni
    • Le mie bozze0

Categorie

• Tutte le Categorie
    Questo è un elemento esterno incorporato. Può essere eliminato usando il tasto CANC o il BACKSPACE. Premi tab per entrare nelle opzioni di inserimento.
    • Informazioni
    • Offriti volontario
    • Blog
    • Mappa del sito
    • DNA
    • Contattaci
    • Cookie Preferenze

Condizioni di utilizzo di FamilySearch | Informativa sulla privacy

© 2025 Intellectual Reserve, Inc. Tutti i diritti riservati. Servizio fornito dalla Chiesa di Gesù Cristo dei Santi degli Ultimi Giorni

Logo da La Chiesa di Gesù Cristo dei Santi degli Ultimi Giorni

Cambia lingua

Lingue usate di recente