Home› Ask a Question› Search

Oude Notariële akten niet meer online te raadplegen via Familysearch?

Wouter van der Linden
Wouter van der Linden ✭
January 22 in Search

Tot voor kort kon ik op Familysearch Notarisakten (testamenten, onroerend goed etc). inzien en downloaden dmv zoeken in de catalogus op plaatsnaam. Als ik bijvoorbeeld zoek op plaatsnaam Puttershoek in Zuid-Holland vind nog steeds allerlei documenten zoals transporten, doop, trouwen en begraven. Ook vind ik nog steeds notarisakten van notarissen die werkzaam waren in die plaats, maar vroeger kon ik die inzien en downloaden. Nu zie ik niet meer het icoontje (fototoestel) maar een ander icoontje. Als uitleg staat er dat het betreffende item op de aangegeven locatie op microfilm en microfiche verkrijgbaar is.

Wie kan mij helpen,

met vriendelijke groet

Wouter van der Linden

0

Answers

• GilbertStaepels1
    GilbertStaepels1 ✭✭✭
    January 31 edited February 1

Beste Wouter,

De notariële aktes van Puttershoek, Zuid-Holland, Nederland hebben blijkbaar toegangsbeperkingen. Deze beperking is voornamelijk een beslissing van de eigenaar van het archief. Zie hierover het volgende kennisartikel uit het helpcentrum van FamilySearch:

https://www.familysearch.org/nl/help/helpcenter/article/toegangsrestricties-voor-historische-documenten

Meer dan waarschijnlijk kunnen deze documenten wel ingekeken worden in een FamilySearch Centrum.

Met vroedelijke groeten,

Gilbert

0
  • SerraNola
    SerraNola mod
    February 2

@Wouter van der Linden Unfortunately, these restricted records cannot be accessed at either a FamilySearch Center or the Salt Lake library. This may be due to a temporary contractual issue, so it's a good idea to check again from time to time.

0
Clear
No Groups Found

Categories

• All Categories
  • 45.8K Ask a Question
  • 3.9K General Questions
  • 634 FamilySearch Center
  • 6.9K Get Involved
  • 699 FamilySearch Account
  • 7.2K Family Tree
  • 5.7K Search