Min mors morfar Frank Lyons army posts in the american navy/cavalry
Jag vet att här gruppen är inriktad på svensk forskning. Dock talar ni svenska. Jag visste nämligen inte vilken grupp jag skulle välja. Delvis pga min som synes bristfälliga engelska. Min förhoppning är att någon i gruppen kan hjälpa mig eller lotsa mig vidare.
I’m trying to find information about my mothers grandfathers army posts. I Would be very thankful if someone could help me. I am looking forward to hear from you in the above matter. His name was Frank Lyon and he was born at Stockholm, Sweden on november 11 November, 1866. His name was at that time Frans August Lejon.
He emigrated to the United States on November 5 1884. He resided 29 years, uninterruptedly, in the United States from 1884 to 1913 at different army posts during the whole period. But where? And what kind of posts.
I think that he has been Hospital Corpsman at an american armybase at the Philippines. Not physician that my mother has told me.
I know also that he was training and competing with horses at the Philppines. He loved horses.
He passed away in Stockholm 25 June 1952.
Best regards,
Magnus Jonsson
PS. I attach some information about his Military Service in St. Louis, Missouri in 1910 etc.
Comments
-
Hej Magnus. Det finns en grupp här i Gemenskap som heter United States Military Records, där kan dom nog hjälpa dig bättre https://community.familysearch.org/en/group/121-united-states-military-records
Om du behöver hjälp med översättning så kan du höra av dig så hjälper vi dig.
Med vänlig Hälsning
Ulf
0 -
Hej Ulf,
Ett stort tack för responsen.
Är det något ordval/formulering som du tycker att jag måste ändra på/byta ut?
Vänligen,
Magnus Jonsson
0 -
A Photo of Frank Lyon and my mother (1948). Frank was 81 years kod at that time.
0 -
Hej Ulf,
Jag ville bara tacka för den ypperliga hjälp jag fått av moderatorn @SerraNola i gruppen ”Military Records” när det gäller att finna svaren på mina frågeställningar.
Och allt detta tack vare att du tipsade mig om den gruppen.
Vänligen,
Magnus Jonsson
0