When I was in Salt Lake City in January, a lovely lady (whose name I did not get) showed me this web
Does anyone know of a similar website for East Flanders?
Answers
-
This is a must have for Flanders,=>...
https://familiekunde-vlaanderen.be/indices?f%5B0%5D=field_index_provincie%3A234
It does not in any way return results like the search-engines we are used to, but it searches mainly in databases that are normally out of reach for us.Like say, military old files, or land allotment possesion,or profession.
It is possible to filter province, or municipality.
Adrie
0 -
Adrien
https://www.vrijwilligersrab.be/
Is a website done also by volunteers and it's kept pretty up to date
In the beginning 😎about 15 years ago there where no links at all to the webpages
But it's sure accurate
Kind regards
Werner Vols
Belgium
0 -
Hallo , Werner.
Deze site was eigenlijk al genoemd in de heading question,en de daaropvolgende vraag
was of er geen vergelijkbare site te vinden was voor Oost-Vlaanderen,de vrouw in kwestie lijkt ook te zoeken in Oost-Vlaanderen,daarom heb ik die link erin gezet.Dat neemt niet weg dat je gelijk hebt ,want ik gebruik die site van West-Vlaanderen ook zelf regelmatig.
Het is een goede, en inderdaad op vrijwilligersbasis onderhouden site.Er zijn echter enkele redenen waarom ik hem meestal niet aanraadt voor de meeste toepassingen.
Ik zal er enkele noemen, zoals waaronder,
"Het Brugse Vrije"...het gehele geschiedkundige concept ervan kan zeer verstorend werken op gebruikers uit het buitenland die de geschiedenis van Belgie niet kennen.
Daarbovenop de Franse invasies die niet altijd geheel Belgie bestreken,maar wel entiteiten als Tournaisis opleverden, het laatste situeert zich trouwens in de periode
van de vraagstelling Van Mr Herrera, rond 1717, en is wellicht de reden dat er zo weinig te vinden is in de boeken.Maar om niet te ver af te dwalen,ook wereldoorlog
1 en 2 hebben in West-Vlaanderen niet alleen de grond meer omgewoeld dan elders, ook met de administratie is dat gebeurt.
Een volgende reden is de lay-out van de site zelf ,je moet er maar eens naar kijken met de ogen van een buitenlander,die de taal niet machtig is,om te weten dat je weinig zult vinden van je gading.Buitenlanders kunnen met onze afkortingen niet veel aanvangen.Ach, het is een weinig gebruiksvriendelijke user's-interface die wel degelijk een schat aan informatie bevat.Voor Belgen heel bruikbaar.
Ik gebruik zelf regelmatig het Felixarchief in Antwerpen,vol met schitterende inhoud die zomaar te krijgen is!.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tournaisis
Welcome to the platform btw.
Adrie
0 -
Dag Adrie ok ik probeer mijn steentje bij te dragen
Kind regards
Werner
I pass when I'm not that busy 😎
0 -
Uw steentje is belangrijker dan je denkt,voor iemand anders is het een parel.
Een zaak bestaat alleen bij de gratie van zijn details.
0 -
Werner , ik heb een verzoekje,iemand op het forum hier heeft me gevraagd om iets te vertalen,en ik heb dat ook beloofd ong 22 dagen geleden,maar normaal is mijn dochter hier regelmatig om mij te helpen met vertalingen uit het Frans; het is echter zo dat ze nu nogal veel te doen heeft omdat ze met een nieuwbouw zit op het perceel hier achter mij,en ikzelf heb moeite met de vertaling.Het is een overlijdensbericht voor Josfine Geernaert, linkerbovenhoek, en moet naar het Engels...
Ik ben altijd bereid voor eender welke wederdienst.
Adrie
0 -
Done ;-)
tenzij dat het letterlijk moet gebeuren 😎
Groetjes Werner
0