Ryttaren Jonas Ståhles föräldrar?
Hej,
Försöker återskapa min käre morfar Anders Ståhles förkommena/uppeldade släktträd. Jag skulle vara väldigt tacksam om jag kunde få hjälp av någon kunnig person här. Jag är nämligen novis på släktforskningens område.
Den äldsta anfader som jag hittat är Jonas Ståhl (-e), Dalköpinge, Skåne. Han levde mellan 1698 och 1769.
En släktforskare har, år 2014, skrivit att Jonas Ståhl(-e)s far (här Mr Stahle) föddes 1672 (MV4J-CVQ) och modern (här Mrs Stahle) föddes 1670 (MV4J-CPZ).
Hur kan jag komma i kontakt med släktforskaren som påstår detta och kanske ev få lite ytterligare information om föräldrarna?
Vänligen,
Magnus
Comments
-
Hej Magnus
Det finns 2 stycken personsidor gällande denna Mr Stahle, både den du angav här ovanför MV4J-CVQ samt Mr Stahle M7ZW-P64
Bägge kommer från information som lades till 2012, Det kan vara svårt att komma i kontakt med dessa användare, har du testat att klicka på den användarens namn och skickat ett meddelande till han?
Med vänliga hälsningar
0 -
Hej,
Tack för tipset. Jag ska göra ett försök.
Vänligen,
Magnus
0 -
Hej,
Jag letar efter två förfäder, dvs Johan Ståhle och Jonas Ståhle. Jag har gjort åtskilliga försök men inte fått några träffar. Vad kan jag tänkas ha gjort för fel?
Ryttaren Johan Ståhle ska vara född 1688 i Eksjö (och rida för Stora Slågarp i Månstorps kompani nr 112. Han blir korpral 1716) och avlider 1718.
Jonas Ståhle född 25 mars 1756 i Kopparmöllan, Östra Ljungby (Skåne).
Vänligen,Magnus
0 -
mod note: @Magnus457 Mod note: Your post was edited to remove a name that is not part of your username. Please see the Community Code of Conduct.
Modnotering: Ditt inlägg har redigerats för att ta bort ett namn som inte är en del av ditt användarnamn. Se Community Code of Conduct (Translated using Google Translate)
0 -
Hej Magnus, Uppgiften lades in 2012, dvs i gamla FamilySearch, Det går inte att spåra den personen som lagt in uppgifterna tyvärr, Det verkar vara någon som har lämnat in material före FamilySearch skapades. Jag ser dock att det finns ett Släktforskningshjälpmedelstips på höger sida av personsidan för Mr Stahle MV4J-CVQ. Det är en dublett personsida för samma person, där finns ett användarnamn av uppgiftlämnaren.
Klicka på namnet så får du upp en ruta, där det står chatta med blå bakgrund. Där kan du skicka ett meddelande till denna användaren.
Man måste räkna med att ibland får man svar och ibland inte, får du svar så kommer det synas en siffra vid kuvert uppe i övre högra hörnet på sidan.
1 -
Hej,
Jag har gjort det. Har inte fått något svarä ännu. Vet inte om personen ifråga lever ens.Vänligen,
Magnus
0